عکاسی به عنوان یکی از هنرهای کاربردی[۱]، می تواند هم نمایش هنر عکاس و هم رسانه ای برای معرفی محصول[۲] یا خدمتی[۳] باشد. زمانی که قصد داریم تا روند شکل گیری یک محصول یا خدمت را به نمایش بگذاریم، می توان از رسانه عکاسی به خوبی بهره برد. رویکرد ما در دفتر طراحی و عکاسی تجاری، نمایاندن ویژگی های متمایزکننده سوژه مورد عکاسیست. بنابراین برای انجام یک پروژه عکاسی تجاری با رویکرد طراحی مراحلی طی می شود که در زیر بیان خواهد شد.

  1. آشنایی با آنچه که کارفرما از خود و محصول یا خدمت خود قصد دارد تا به نمایش بگذارد
  2. مشاوره با هدف بهبود و ارتقای اهداف[۴] و ارزش[۵] های تبیین شده توسط کارفرما و تدوین راهبرد مبتنی بر تحقیقات بازار و محیط صنعت
  3. تبدیل راهبرد به ویژگی های برند موجود یا قابل ایجاد با استفاده از روش های تصویری
  4. ایده پردازی، سناریوسازی و بررسی گروه مخاطبین که در نهایت به ایجاد پرسونای مصرف کننده نهایی[۶] یا خریدار[۷] می انجامد
  5. تبیین هویت دیداری (بصری) برای سازمان، محصول یا خدمت مورد عکاسی
  6. پیش طرح های ابتدایی عکاسی با استفاده از تکنیک های نورپردازی، کادربندی، ترکیب بندی و چیدمان فضای داخلی یا خارجی و همچنین افکت های مجازی
  7. انتخاب فریم های برتر با نظر کارفرما و توسعه آن تا حصول نتیجه نهایی
  8. عکاسی پایانی مبتنی بر یافته های گوناگون از محیط صنعت، گروه هدف یا مخاطب، رقبا و تبدیل آن ها به هویت دیداری (بصری)[۸] در فریم (های) نهایی

مراحل بیان شده در بالا ممکن است در نتیجه تصمیمات گرفته شده در دو مرحله اول، در پروژه های گوناگون تغییر کند. بنابراین پس از مرحله دوم، روند انجام پروژه مشخص، برنامه ریزی انجام و اعلام و مرحله اجرایی آغاز می شود.


[۱] Applied Art

[۲] Product

[۳] Service

[۴] Target

[۵] Value

[۶] End-user

[۷] Customer

[۸] Visual Identity

26 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *